onsdag 7. oktober 2009

Det begynner og bli klart for produksjon

Ja, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Blir visst litt nedprioritert når det blir knapt med tid til det meste.
Det har skjedd en hel masse siden sist, og jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne!

Jeg hadde en brukerstudie og en behovsundersøkelse ute nå i august/september, og tilbakemeldingene jeg har fått har vært morsomme og lese. Mange gode og kontruktive tilbakemeldinger som gjør at vi kan gjøre vesten enda bedre!

Men en del aha opplevelser ble det og. Ut fra de svarene jeg har fått fra sykehus etc kan det se ut som om det ikke er så bred kunskap blant ansatte på barneavdelinger osv i forhold til div bæresystem, ernæringspumper knapper og annet gastrostomiutstyr.

Men det går jo an og rette på.
I juni ble jeg og kontaktet av Fresenius Kabi der de var intressert i Linus Vesten, og ønsket og inngå et samarbeid. Og det var jo veldig gøy. Så jeg reiste ned til Oslo i slutten av juli, og hadde et møte med de. Avtalen skal skrives denne uken:-) Så jeg kommer tilbake til innholdet i avtalen når den er klar.

Ja, så er vi over på produksjonsdelen. Jeg har hatt kontakt med Møre konfeksjon i Volda som har sagt seg villige til og produsere Linus Vesten. Enten i Volda på fabrikken deres der, eller på fabrikken de har i Estland. Det ser ut som om det blir i Estland, da det reduserer produksjonsprisen betraktelig. Så da tro jeg en tur til volda for et par uker siden, besøkte fabrikken. Vi gikk igjennom vesten og hvordan vi kunne gjøre noen endringer. De sydde en vest mens jeg var der, og det var artig og se hvordan ting fungerer.
Det er nå bestemt at det skal sys to vester pr størrelse, en jente og en guttevest, og vestene skal sys i str 2,4,6,8 og 10 år.

Nå har jeg akkurat mottatt de stoffene som skal være i de forskjellige størrelsene. Dette skal da sendes til Volda, og de skal sy en vest pr størrelse for godkjenning som et siste ledd før produksjon.

Dette er så ufattelig spennende syns jeg. Veldig gøy er det. Artig og se vester jeg selv ikke har sydd, der man skal vurdere andres arbeid opp mot ditt eget.

Jeg håper vestene kommer ut i salg før jul:-)

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg må bare si, jeg syns det er fantastisk flott det du gjør!
    Jeg vil gjerne følge deg videre i prosessen her inne:)

    Lykke til videre!

    Klem Una
    Gullskattens mamma

    SvarSlett